Paranormal activity 2 recension

Paranormal activity skrämde livet ur mig förra året. Jag minns stillbilderna bäst. Med deras effektiva sätt att skapa spänning hade filmen mig fast från första bildrutan. Del 2 är lika rysligt otäck som sin föregångare. Paranormal activity 2 har en intrig som skickligt vävs in i den första filmen. Genom samma skakiga "dokumentär" kamera får vi följa en familj och deras kamp mot de onda. Jag vill verkligen inte berätta mer om handlingen i filmen. Den är imponerande finurlig. Paranormal activity 2´s styrka är dess förmåga att lotsa oss in i en verklig värld, långt borta från steriliserade hollywood kulisser eller motbjudande blue-screens. Den spelar visserligen på enkla skrämseltrick, men så länge det funkar med köksskåp som öppnar sig i tid och otid och leksaker som rullar mystiskt över vardagsrumsgolvet finns det ingen som helst anledning att lägga pengar och tid på snygga specialeffekter. Paranormal activity 2 är en (oväntat nog) en väldigt lyckad uppföljare.

Betyg 4/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0